Fuste colorate, ritmuri saltarete, dans, vin, energie si petrecere, zambete si oameni vioi, fum, fripturi si ceaune incinse, cafea la nisip si baclava. Sunt cateva cuvinte care descriu a doua seara de Balkanik, un fiast! Lasand la o parte frigul care s-a lasat la apus, ne-am incalzit cu vin fiert si muzica buna. Odata cu ceasul al saselea, Gradina Uranus a inceput sa prinda si mai multa viata si culoare, iar petrecerea si-a dat startul.
TARAFUL HAIDUCILOR DIN CLEJANI si ALEXANDER BALANESCU QUARTET
Cei veniti mai devreme au putut asista la probele de sunet ale celor de la TARAFUL HAIDUCILOR DIN CLEJANI, si au avut parte de un mic preview la show-ul ce va fi urmat; show incendiar, care a rasunat dincolo de zidurile Gradinei Uranus. Ce frig, ce vant? Cei de la TARAFUL HAIDUCILOR DIN CLEJANI au facut publicul sa uite de disconfortul termic si sa se dezlantuie pe ritmuri balkanice.
Cu foarte multa energie si pasiune, ce se putea citi pe chipurile lor, TARAFUL HAIDUCILOR DIN CLEJANI am simtit ca au dat tot ce au avut mai bun. Instrumentisti talentati cu multa experienta, ne-au delectat atat cu piese proprii si materiale inspirate din folclorul national, dar si cu o fuziune multiculturala de ritmuri. Dupa urechile mele a fost ceva, autentic, creativ, original.
Au urmat si o serie de bis-uri care mi-au lasat impresia ca artistii ar fi vrut sa poata canta mai mult. Odata terminata reprezentatia celor de la TARAFUL HAIDUCILOR DIN CLEJANI, nivelul de energie si caldura a fost suplimentat cu alimente traditionale si bautura.
Daca prima parte a serii a rasunat dinamic pe ritmuri saltarete lautaresti, ce ne-au pus in miscare, a doua parte a atins o coarda sensibila si ne-a zbarlit pielea. Cu un repertoriu inspirat din creatiile Mariei Tanase, ALEXANDER BALANESCU QUARTET a pus in valoare talentul artistei si au impresionat prin creativitatea si maiestria lor de a interpreta si combina piesele ei, prin prisma lor personala. Sunetul s-a imbinat perfect cu imaginea. In timp ce muzicienii ne incantau urechile, pe fundal, dar si pe niste ecrane foarte imaginativ alipite stativelor pentru partituri, ne-am putut delecta ochii cu mix de proiectii din arhiva de filme a Mariei Tanase, dar si vizualuri semnate de Klaus Obermaier (media-artist și coregraf consacrat). A fost nevoie doar de doua vioare, o viola si un violonce pentru a ne zgudui sufletul. A fost profund, a fost splendid, a fost ALEXANDER BALANESCU QUARTET.