Rockstadt Extreme Fest 2019, rock in ploaie, rock la inaltime- ziua 3

In ziua 3 de REF am avut parte de ploaie, multa ploaie, parca in concordanta cu muzica de pe cele doua scene mari, unde Clawfinger si Accept au fost, cred, cele mai asteptate trupe ale zilei.

Balotii de paie imprastiati pe jos, cizmele de cauciuc si pelerinele de ploaie, niste ceai cald sau ceva tarie, au fost la ordinea zilei si ne-au ajutat sa trecem mai usor peste aceasta zi friguroasa.

Ziua a inceput cu o raza de soare pe cer si pe scena cand au urcat copii de la Blana Bomba, doar ca la Eat Your Heart, ploaia in inceput cam tare si nu parea ca vrea sa se opreasca, ceea ce a cam facut lumea sa se adaposteasca in zona de mese si sa fie cam putin publicin fata scenei, desi, metalcorul combinat cu ceva alternative rock ai clujenilor suna foarte bine.

Alister Mars, si cred ca singura trupa de industrial de la REF in acest an, o trupa din Moldova care suna extrem de bine, cu un joc scenic reusit si o comunicare buna cu publicul (in engleza, chiar daca banuiesc ca fratii nostrii moldoveni cunosc limba romana).

Au urmat Ktera, cu un stil destul de elaborat si complicat si care a avut ceva probleme cu sunetul si ungurii de la Omega Diatribe, la al caror recital a inceput iarasi sa ploua destul de puternic.

Bio-Cancer, o trupa de thrash metal din Atena, au captat deasemenea atentia publicului aflat la festival.  Orientarea lor spre partea mai intunecata si extrem de agresiva a thrashului, inclinatia catre violenta si scandal, a facut ca trupa din Grecia sa fie mult agreata de publicul roman.

Schammasch, este o trupa de  black/death metal din Elvetia. Au avut un show cu mult fum si multa galagie caracteristica genului, iar Bölzer nu au facut decat sa continuie in acelas ton concertele de pe scenele REF 2019, cu un  blackened death metal brutal dar interesant de melodios.

Urmeaza death metal si Asphyx, o trupa din Olanda ce a sunat mai mult decat interesant. Un ritm alert dar care reuseste sa nu plictiseasca prin aceleasi note si sa alterneze melodicitatea cu agresivitatea pasajelor.

Seara a inceput alert de la Bloodbath, cu ploaie multa ce parea ca ameninta sa le stearga picaturile de sange cu care erau pictati pe fete, un apus de soare fantastic, parca in contrast cu luminile ciudate de pe scena. Acelasi solist de la Paradise Lost, Nick Holmes, dar parca alta voce, alta nuanta si acuratete. Deasemenea, in trupa ii mai putem vedea pe Martin Axenrot (Opeth) si Jonas Renkse (Katatonia).

Co-hedlinerul serii, Clawfinger, intarzie cam jumatate de ora din cauza problemelor cu clapa, si asta cam da seara peste cap, nu de alta dar era deja foarte frig, ploaia nu dadea semne ca inceteaza de tot si ne tot tachina cu rafale reci si sincer, deabea asteptam Accept.

Au sunat bine, si al lor rap-metal combinat cu un pic de industrial ce prinde publicul intr-un joc nebun si totusi, parca nu a fost atat de multa vana si energie cum ma asteptam. Mie mi-au placut, chiar daca pareau un pic din alt film, cel putin printre trupele din aceasta zi de REF.

Si in sfarsit, headlinerul serii, Accept, urca pe scena in aplauzele si uralele unui public numeros si zgomotos.

Un show perfect, cu un sunet clar si o precizie germana evidenta, miscare scenica, energie, totul a fost la superlativ, iar vocea lui Mark Tornillo a fost de o acuratete fantastica. Si am avut parte de o seara heavy metal old school, Mark Tornillo a fost într-o forma de zile mari, melodiile au sunat ca pe cd, iar  publicul nu s-a lasat mai prejos, cantand  aproape toate refrenele Accept.

Am avut  solo-uri ale chitaristului Wolf Hoffmann, dar basistul Martin Motnik, a debordat de  energie şi prezenta scenica, Intreaga sonorizare merita lauda, atat instrumentalul cat şi vocile s-au auzit foarte clar.

Stalingrad, Shadow Soldiers, Princess of the Dawn sau Life’s a Bitch, Pandemic, au sunat perfect si ne-am cam pierdut vocile in seara 3 de REF 2019.

Am plecat incalzita de la Accept, atat trup cat si suflet. Nu mai simteam frig si oboseala, iar sentimentul de placere se citea pe zambetul tamp de pe fata mea.

Galerie Foto : Mihai Voicu

Actualitate

Maraton teatral la Palatul Bragadiru – Sala Teatrului Godot în luna ianuarie

Anul începe cu un extraordinar maraton teatral la Palatul Bragadiru. Captivantul program debutează în 12 ianuarie cu avanpremiera „Testosteron”,...

L.O.S.T.a lansat noul album, „Scars of Tomorrow”

După 21 de ani de activitate, trupa L.O.S.T. a lansat cel de-al patrulea album, intitulat “Scars of Tomorrow”, prezentat...

Tenorul Ştefan von Korch începe anul în “Carmina Burana”, pe 17 ianuarie la Filarmonica de Stat Transilvania din Cluj Napoca

După un sezon de sărbători cu apariţii la Filarmonica din Târgu-Mureş şi Timişoara, dar şi la Teatrul Naţional de...

Spectacolul concert de mare succes „Musical Evolution” se reia la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical „Ion Dacian” pe 18 şi 19 ianuarie

„Musical Evolution” –  grandiosul spectacol concert ce a avut premiera, cu casa închisă, în cadrul Festivalului "Ion Dacian" din...

Tenorul Ştefan von Korch dezvăluie toate faţetele iubirii în concertul “Love Story” pe 13 februarie la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical “Ion Dacian”

În luna iubirii, îndrăgitul tenor Ştefan von Korch aduce acorduri romantice pe scena Teatrului Naţional de Operetă şi Musical...

Monopera „Vocea umană” va avea premiera la Teatrul Național de Operetă şi Musical „Ion Dacian” pe 6, 7 şi 8 februarie

Un nou spectacol concert plin de emoție și intensitate dramatică completează repertoriul Teatrului Național de Operetă și Musical "Ion...

Ce mai este nou?Citeste
www.roevents.ro

Recomandările redacțieiStiri
www.roevents.ro