Joi seară, într-o atmosfera extrem de plăcută, la Grădina cu Filme din Piată Lahovari Nr. 7 s-a lansat geanta pentru bicicletă rebicycle, confectionată din bannere publicitare recuperate.
La concursul de design organizat de către Asociatia Ateliere Fără Frontiere au fost trimise peste 30 de schiţe de produs. Juriul, format din reprezentanţii sponsorului Renault Romania, partenerilor remesh şi ai Ateliere Fără Frontiere, a ales drept câştigătoare schiţa de produs propusă de Ghennadii Tautul, student la arhitectură şi ciclist „fără frontiere”.
Aseară a fost prezentat prototipul genţii de bicicletă realizată din bannere publicitare în atelierul remesh. Deşi se vor croi pe acelaşi tipar, nicio geantă nu va semăna cu alta, unul dintre avantajele produselor remesh fiind unicitatea dată de materialele folosite.
Participanţii la eveniment au fost provocaţi la un exerciţiu de creativitate şi au confecţionat cercei, brelocuri, coliere şi brose din componente IT şi bucaţi de banner ce nu mai pot fi folosite. Totodată, acestia au participat şi la o tombolă surpriza, iar la finalul evenimentului s-au acordat trei premii remesh – o tolbă recup, un şorţ de bucătărie resort şi o geanta revent.
Una dintre cele mai plăcute momente ale serii a fost concertul trupei indie-pop We Singing Colors, care a cântat pentru public, dar şi în public. De altfel, trupa este recunoscută pentru spaţiile neconvenţionale în care alege să îşi susţină concertele.
Concursul de design „Geanta de bicicletă perfectă” a fost organizat de către Asociaţia Ateliere Fără Frontiere. Sponsorul concursului a fost Renault Romania. Partenerii concursului: COBI, ROD, Publicis, Creart, Unica.
remesh este brandul născut din iniţiativa Ateliere Fără Frontiere de a crea noi oportunităţi de angajare pentru persoanele aflate în dificultate, prin reciclarea bannerelor publicitare.
Produsele remesh spun povestea unor oameni care, într-un atelier de inserţie socio-profesională, reuşesc să recicleze tone de materiale publicitare şi să le transforme într-o gama de genţi şi accesorii unice de modă etică: truse, mape de conferinţe, portofele, sacoşe de cumpărături, genţi de laptop şi obiecte deco–puf, perdele, şorţuri de grădinărit etc. Catalogul se poate ‘răsfoi’ online, aici.
Cine sunt remesh, pe muzica celor de la We Singing Colors:
[ot-video][/ot-video]
Ateliere Fără Frontiere este o asociaţie română fără scop lucrativ creată în 2008, întreprindere socială de inserţie prin economia socială, circulară şi solidară care vizează inserţia socială, profesională şi civică a persoanelor excluse şi marginalizate.
În atelierele de inserţie, colectăm şi refolosim deşeuri de echipamente IT şi de materiale publicitare stradale, şi astfel prelungim durata lor de viaţă, evitând acumularea lor la depozitele de gunoi, poluarea şi dereglările climatice.
Renault România are în prezent aproximativ 16.600 de angajaţi. Principalele activităţi ale companiei sunt desfăşurate la Uzinele Dacia de la Mioveni (Uzina Vehicule, Uzina Mecanica şi Şasiuri, Direcţia Logistică, inclusiv centrul ILN), Matriţe Dacia (Piteşti), centrul de design Renault Design Central Europe, Renault Technologie Roumanie (care include Centrul Tehnic Titu) şi direcţia comercială Renault Commercial Roumanie (inclusiv Centrul de Piese de Schimb Oarja).
Renault aplică în România aceeași politică de responsabilitate socială pe care Grupul o are în întreaga lume, având patru teme prioritare: Securitatea rutieră – diminuarea numărului accidentelor rutiere şi dezvoltarea expertizei în acest domeniu în ţările emergente, prin acţiuni de formare și sensibilizare (Securitate și Mobilitate pentru Toţi);
Mobilitate pentru fiecare – conceperea de produse mai bine adaptate noilor utilizări, noilor provocări ale infrastructurii urbane; Protecţia mediului – reducerea emisiilor poluante ale vehiculelor şi implementarea unui sistem de management al protecţiei mediului înconjurător în Grupul Renault, pe parcursul întregului proces generator de valoare; Capital uman – promovarea diversităţii talentelor şi a egalităţii de şanse pentru toţi, mai ales ca un mijloc de optimizare a performanţei grupului.