RECENZIE: Terapie pentru crima

terapie-pentru-crima-617394l-imagine

Asa cum am mentionat in articolul anterior, cantareata Claudia Pavel (Cream), si-a facut debutul in cinematografie cu aceasta productie suta la suta romaneasca promovata si la International Mystery & Thriller Festival, un eveniment tinut in orasul Rasnov din judetul Brasov.

Luni seara de la ora 20:00, a avut loc premiera filmului “Terapie pentru crima”, o productie realizata in Romania sub regia lui Kiki Vasilescu, cu actorii Claudia Pavel, Catalin Ciurdar, Vlad Corbeanu, George Constantinescu, si Robert Radoveanu.

Filmul va rula in 30 de cinematografe din Romania si alte cateva sali de cinema din Europa, din 3 octombrie 2014.

Filmarile pentru acesta productie au avut loc in Bucuresti, pe bulevarde si strazi cunoscute, (Centru Vechi, Piata Universitatii, cheiul Dambovitei, parcul Tineretului, Spitalul Coltea, Palatul Parlamentului), pe parcursul a 40 de zile, cu un buget de doua sute de mii de euro.

Filmul a avut un inceput promitator, creat din imagini desenate si o coloana sonora acceptabila, dar nu a pastrat claritatea actiunii, a avut lacune mari in scenele de bataie corp la corp, recuzita a fost aproape inxistenta, iar personajul principal feminin, cu toata seriozitatea lui, nu putea sa ne faca sa radem ma mult de am facut-o in 90 de minute.

Cred ca regizorul Kiki Vasilescu a avut cateva cadre numarate pe degetele de la o mana, prin care si-a aratat potentialul artistic. Din pacate restul filmarilor, mai ales imaginile distorsionate cu psihologul “profesionist” care isi lipea afise motivationale pe tavan, au dat un aspect de amatorism, mediocritate si lipsa de viziune.

Trebuia sa se investeasca mai mult in locatiile pentru filmari interioare, detalii mici, oaproape neglijabile telespectatorului, dar importante pentru cineasti, garderoba, recuzita, arsenalul asasinei, si masni.

S-a dorit un thriller combinat cu drama si putina comedie. S-a obtinut multa comedie, nici un moment de thriller si un final fericit de parte de genul dramatic.

Apoi mai sunt cliseele americane si executiile comice. Asasinul profesionist Matilde se antreneaza singura, rapeste copii neajutorati prin parc, si incearca sa vaneze baieti in tenesi dupa care inregistreaza totul pe un reportofon.

A fost foarte amuzant cand am vazut ca incearca sa arunce la tinta cutite cumparate din Obor, trage cu o arbaleta din plastic si singura arma de foc pe care o vad in film este un revolver de calibru mic, pentru Matilde, arma mortala, cu care trage cateva focuri, cu sunete preluate de la o arma mai mare, lipite la montaj ca sa dea mai bine pe ecrane.

Apoi mai avem scenele de lupta cand Matilde (Claudia Pavel), loveste diverse personaje (baietii din parc, asasinul interpretat de Catalin Ciurdar, tinta pe care trebuia sa o elimine) si nu vedem nimic decat niste desene statice cu un personaj care lasa de inteles ca isi raneste adversarii dupa ce apar cateva pete colorate cu rosu.

Ideea cu desenele statice este foarte buna, dar regizorul si scenaristii ar fi fost inspirati daca filmau toate scenele cand Matilde isi loveste adversarii, le atinge partile vitale cu pumnul, cu genunchiul, cu cotul etc. Se putea folosi de cateva miscari, coordonate, de lupta corp la corp si “cei batuti”, puteau foarte bine sa fie cascadori profesionisti, pregatiti sa ofere putin spectacol.

Nici vorba de un film cu actiune serioasa sau realista. Povestea este goala, seaca, fara substanta, fara detalii, fara indicii, personajele sunt superficiale, inclusiv personajul principal feminin, locatiile sunt banale, sunetul lasa de dorit (mai ales cand se aude vocea unu personaj prin telefon), imaginea este lipsita de claritate si unghiurile inghesuite, luminozitatea lipseste cu desavarsire si peste toate, la final acele cateva minute cand ne tortureaza cu filmarea de afara, unde pare a fi intuneric bezna sau este folosit un procedeu de suprapunere a culorilor inchise peste imaginile cu lumina naturala.

Si revelatia personajului Matilde cand vede motocicleta psihologului molipsit de “asasinism”, nu  facut decat lamureasca o mica bresa lasata in poveste pentru a atrage atentia publicului. Din pacate aceasta figura nu a avut efectul scontat.

Despre Claudia pot spune ca a incercat sa faca tot ce au invatat-o profesorii de actorie din Statele Unite, a vorbit o engleza acceptabila si ar fi trebuit sa insiste mai mult pe scenele cu cantat in baie. Poate ar fi iesit mai bine un musical.

Mai jos, trailer-ul filmului “Terapie pentru crima”

Actualitate

SAMAEL – PASSAGE exclusive SHOW, Quantic 12 decembrie 2024

Acum aproape 20 de ani, elevetienii de la Samael lansau Passage, un album etalon pentru aceasta trupa. Pe 12...

Tarja la Arenele Romane: Program si reguli de acces

 Pe 23 decembrie va asteptam la Arenele Romane in cort incalzit la un show cu Tarja Turunen - Dark...

Grimus intră în studio pentru „Grimus 6” și lansează primul single pe 12 decembrie.

Vești mari pentru fanii Grimus! Una dintre trupele emblematice ale scenei alternative din România, anunță cu entuziasm că a început...

Tenorul Ştefan von Korch dăruieşte poveşti de iarnă pe portativ melomanilor din Bucureşti, Timişoara şi Blaj în luna decembrie

Concerte vocal-simfonice pe scenele Filarmonicilor naţionale, recitalul “Invitaţie la vals” cu casa închisă la Teatrul Naţional de Operetă şi...

Colinde cu Moonlight Breakfast şi Alexandra Ungureanu la Palatul Bragadiru – Sala Teatrului Godot în această lună

Sărbătorile vin în acorduri de jazz şi refrene de colinde la Palatul Bragadiru – Sala Teatrului Godot.  Întâlniri muzicale...

Călin Pop lanseazăun nou single: „Îngeri de zăpadă”

Călin Pop, solistul și chitaristul grupului Celelalte Cuvinte, a lansat un nou single intitulat ”Îngeri de zăpadă”   Melodia este disponibilă...

Ce mai este nou?Citeste
www.roevents.ro

Recomandările redacțieiStiri
www.roevents.ro