Home Filme Recenzie: RIPD (2013)

Recenzie: RIPD (2013)

0
Recenzie: RIPD (2013)

RIPDRest In Peace (Police) Department” este un film de acțiune de pe lumea celalaltă unde, personajele principale Nick Walter și Roy Pulsipher, interpretate de Ryan Reynolds respectiv Jeff Bridges sunt doi oameni ai legii trimiși din Purgatoriu printre cei vii să aducă la judecată pe cei care au murit dar nu vor să părăsească lumea celor vii. Un soi de monstrii cu tendinte de zombii, care se ascund la vedere printre oamenii de pe pământ. RIPD este o adaptare cinematografică a benzilor desenate numite: ”Rest in Peace Department” create de Peter M. Lenkov și publicate de compania Dark Horse Entertainment.

Regizor este Robert Schwentke, cineastul german, care a lucrat și la proiectele anterioare: ”Red” (2010) și ”The Time Traveler’s Wife” (2009).
Nick Walter, interpretat modest, de Ryan Reynolds este un politist corupt din Bostonul zilelor noastre, hotărât să abandoneze vechile metehne și să pună la rece afacerile murdare făcute împreună cu colegul său, Hayes (Kevin Bacon). Toate intențiile bune ale lui Nick se năruie atunci când Hayes îl înpușcă mortal în timpul unui raid al poliției americane din Boston.

Nick ajunge ”aproape” de porțile Judecății de Apoi, dar trecutul său nu îi dă șanse să ajungă la lumină, mai degrabă în întuneric. Șansa de se reabilita vine atunci cănd i se propune să lucreze o perioadă ”scurtă” de 100 de ani pentru, RIPD. Poliția din Ceruri care trebuie să îi ducă la judecată pe cei care bântuie pământul.
”Bobocul” Nick îl are ca partener pe Roy (Jeff Bridges), un om al legii din Vestul Sălbatic, care nu le permite spectatorilor să se plictisească nici o clipă.

Filmul este presărat cu momente dramatice și comice, bine echilibrate, câteva clișee și replici cu umor negru, puse în scenă subtil, fără exagerări sau repetări inutile. Personajele episodice sunt doar schițate (să zicem că puteau să lucreze mai mult la integrarea acestora în poveste), efectele vizuale sunt satisfăcătoare, sau chiar bune, dacă vizionați filmul în format 3D și coloana sonoră slăbuță, auzită pe bucăți, în timpul secvețelor cu demolări.

Per total, filmul RIPD nu este o pierdere de timp, sunt 96 de minute de divertisment pentru toți cei care nu au pretenții, însă au cateva zile de vacanță și doresc să vadă un film de acțiune.