Recenzie: Richard Clayderman la Sala Palatului

21 martie a fost o zi de miercuri destul de mohorata. Ploaia a incercat sa ne strice planurile in acea seara doar ca cei prezenti la Sala Palatului au avut parte de o seara minunata si de un altfel de soare.

Richard Clayderman a venit pentru a patra oara la noi in tara si ne-a oferit un spectacol extraordinar pentru amatorii acestui gen muzical.

rc1

Un artist complet si complex, unul din marile nume contemporane  care reuseste sa umple de ficare data sala unde concerteaza.

Tin minte cum il ascultam fascinata cand eram mica. Priveam cum ii alergau degetele pe clape si cum aceasta fuga se transforma in sunete sublime care te imbie la visare. Acum muzica lui ma relaxeaza cel mai bine dupa o zi grea.

Invitata sa cante in deschidere a fost trupa Hipnotique, patru fete frumoase si talentate si ale lor viori electrice si o pianina. Sunt singura trupa de electric violin din Europa si a oferit  ceva deosebit publicului, l-au incantat cu ritmuri combinate din genul clasic cat şi cu elemente din muzica pop.

rc2

Dupa aproximativ 20 de minute talentatele fete au parasit scena spre a-i face loc celui pe care o sala intreaga il astepta cu nerabdare. De fapt nu au parasit sala definitiv deoarece le-am regasit in orchestra care l-a acompaniat pe toata durata show-ului.

Amplasarea orchestrei in lateralale scenei si Richard Clayderman cu al lui pian undeva in spatele  foarte departe de public nu mi-sa parut foarte inspirata. Deasupra pianului a fost amplasat un ecran pe care s-au derulat imagini pe tot parcursul spectacolului. Scena parea goala.

Intrarea lui pe scena a fost aplaudata indelung si precedata de un scurt istoric al carierei sale muzicale. Totul a inceput cu o gluma din partea artistului care a spus ca engleza lui nu este prea buna si de aceea ne va vorbi in franceza. A vorbit totusi mai mult in engleza cu un puternic accent frantuzesc care m-a facut sa zambesc.

rc3

Artistul ne-a purtat timp de aproape doua ore pe aripile muzicii clasice in prima parte iar apoi am putut asculta si alte genuri si melodii celebre transformate de el pentru a fi interpretate la pian. Spectacolul a fost deasemenea impartit in doua acte cu o pauza de 15 minute intre ele.

La inceput am fost delectati cu muzica lui Beethoven, Vangelis (“Chariots of Fire”) si cu celebra “Ballade pour Adeline” (o piesa de mare success din 1977 scrisa pentru fiica producătorul francez Oliver Toussaint). Am fost fascinata de ritmul pieselor, ritm impus de fuga hipnotizanta a degetelor artistului pe clapele pianului si de stilul lui placut si inconfundabil.

In spectacol artistul a avut doua parti tribut dedicate trupei Abba si legendarului Steve Wonder. Un mix de refrene celebre ale celor doua  nume binecunoscute au animat publicul iar eu sincer incercam a ghicesc fiecare melodie pentru ca doar unele au avut titlul scris pe ecran.

Deasemenea piese celebre din filme au rasunat in sala, adaptate de artist pentru pian si orchestra. Astfel am putut asculta melodiile din Titanic, Spartacus: ‘’Adagio of Spartacus and Phrygia”, Love Story : ‘’Where Do I Begin’’ sau  West Side Story.

Surpriza placuta a fost cand la un moment dat  percuționistului Daniel Ciampolini si-a parasit o vreme tobele si a venit sa ne demonstreze ce frumos canta el la instrumentul numit hang. Sunetele au fost divine iar Ciampolini un maestru al acestui instrument.

Richard Clayderman si-a impartit in sala toate partiturile. O multime de copilasi se adunau la fiecare sfarsit de piesa si stateau cu manutele ridicate in speranta ca el va fi cel ales. Nu mereu sfarsitul unei piese aducea cu sine si daruirea partiturii dar ei se adunau de fiecare data.

Artistul si-a presarat spectacolul cu cateva glume, a comunicat foarte bine cu publicul si a stiut sa se faca placut. A promis ca va reveni curand si sper ca se va tine de promisiune. Sunt sigura ca de  cate ori va veni publicul va fi la fel de numeros si de bucuros sa-l asculte si sa-l priveasca.

Pacat ca unii spectatori au plecat dupa prima parte a spectacolului. Poate nu a fost ce se asteptau, poate ca aveau gusturi mai rafinate si se asteptau la mai multa muzica clasica. Oricum mie mi-a placut si l-as revedea si reasculta oricand.

GALERIE FOTO: AICI

 

Actualitate

Maraton teatral la Palatul Bragadiru – Sala Teatrului Godot în luna ianuarie

Anul începe cu un extraordinar maraton teatral la Palatul Bragadiru. Captivantul program debutează în 12 ianuarie cu avanpremiera „Testosteron”,...

L.O.S.T.a lansat noul album, „Scars of Tomorrow”

După 21 de ani de activitate, trupa L.O.S.T. a lansat cel de-al patrulea album, intitulat “Scars of Tomorrow”, prezentat...

Tenorul Ştefan von Korch începe anul în “Carmina Burana”, pe 17 ianuarie la Filarmonica de Stat Transilvania din Cluj Napoca

După un sezon de sărbători cu apariţii la Filarmonica din Târgu-Mureş şi Timişoara, dar şi la Teatrul Naţional de...

Spectacolul concert de mare succes „Musical Evolution” se reia la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical „Ion Dacian” pe 18 şi 19 ianuarie

„Musical Evolution” –  grandiosul spectacol concert ce a avut premiera, cu casa închisă, în cadrul Festivalului "Ion Dacian" din...

Tenorul Ştefan von Korch dezvăluie toate faţetele iubirii în concertul “Love Story” pe 13 februarie la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical “Ion Dacian”

În luna iubirii, îndrăgitul tenor Ştefan von Korch aduce acorduri romantice pe scena Teatrului Naţional de Operetă şi Musical...

Monopera „Vocea umană” va avea premiera la Teatrul Național de Operetă şi Musical „Ion Dacian” pe 6, 7 şi 8 februarie

Un nou spectacol concert plin de emoție și intensitate dramatică completează repertoriul Teatrului Național de Operetă și Musical "Ion...

Ce mai este nou?Citeste
www.roevents.ro

Recomandările redacțieiStiri
www.roevents.ro