Recenzie: 15 ani de „Fenomental” cu Vița de Vie & friends@Arenele Romane

Cine a dorit sa se simta fenomenal de bine intr-o seara racoroasa de octombrie si a ales sa vina la concertul aniversar 15 ani de „Fenomental” cu Vița de Vie & friends de la Arenele Romane a facut alegerea potrivita.

Acum 15 ani, cand albumul ‘’Fenomental’’ a fost lansat, eram o pustoaica cu chef de distractie si am ascultat caseta (pentru ca prima data acesta a fost lansat pe caseta audio deoarece in aceea periada romanii erau considerati prea saraci sa-si cumpere Cd-uri) pana cand am stricat-o. Bine ca peste catva ani a fost relansata in format CD (atunci cand au reeditat melodia „Vinolamine“ a celor de la N&D) , CD care se afla si acum in colectia mea. Vita De Vie a fost pe atunci un deschizator de drumuri si ii voi asculta oricand cu aceeasi placere.

Oameni din generatia de atunci dar si foarte multi adolescenti au umplut Arenele Romane aproape pana la refuz si nici nu se putea altfel la un concert de asemenea anvegura. Vita De Vie, trupele invitate sa cante in deschidere dar si cei care au urcat pe scena alaturi de ei au ridicat cu cateva grade bune temperatura dintr-o seara racoroasa de octombrie.

_15 ani de fenomental_15anidefenomental-13

Primii au urcat pe scena cei de la trupa The Kryptonite Sparks.

Draguta initiativa de a imparti publicului insigne cu ei, o amintire de prins pe ghiozdanele de scoala sau oriunde in alta parte spre ati aminti de ei si de acest concert.

Trei baieti simpatici cu mult chef si energie. O combinatie interesanta de hard rock, alternative, blues, funk și avant-prog, o trupa cu o experienta de patru ani si ceva talent ce ar trebui exploatat mai mult. Suna chiar bine trio-ul botosenean si ne-au cantat „Ești“, „Scântei“, „Mi-e lene“, „Bionic“, „Ăștia suntem noi“, „Nu ne dăm înapoi“, „Regina“ si „Și golanii beau ceai“.

_15 ani de fenomental_15anidefenomental-21

Spre marea mea bucurie am revazut in acea seara ’’ lumea printr-o gaura de ac’’ cu ajutorul baietilor de la Pinholes.

Aceeasi prestatie scenica electrica, la fel de energici, entuziasti si fericiti cum ii stiu de la fiecare concert. Vlad ne-a demonstrate ca poate sa cante la fel de bine cu vocea cum canta la chitara si ca pana poate fi inlocuita foarte bine de arcusul de la vioara. De cand l-am vazut ultima oara pletele au inceput sa-I creasca la loc si a dat din pleata intreg concertul.

Piesele lor sunt o alternanta interesanta de zgomot si liniste, zbucium si sentimente. Sunt niste adevarati magicieni care ne vrajesc cu sunete si versuri atat de curate si atat de reale ca tematica incat zambesti atunci cand te regasesti intr-o strofa sau cand tresari la un ton care te patrunde si te infioara. Sergiu Ivanov, Vladimir Ivanov, Vlad Vartosu, Alex Neagu, au umplut scena cu ritm si sunete. Au cantat de pe primul album ‘’Zmei’’ dar si o piesa noua ‘’4 ore’’.

Setlist: Dincolo de Rai, Porcul spinos, Balada Imparatului ros, 4 ore, Poza, Hena, Dialog.

_15 ani de fenomental_15anidefenomental-35

Daca lucrurile au fost cat de cat linistite la primele doua trupe, cand trupetii de la ‘’Niste Baieti’’ au urcat pe scena a inceput agitatia.

Baietii care si-au inceput cariera in cluburi underground cantand ‘’for fun’’ si ‘’ad hoc’’ piese binecunoscute romanesti intr-o varianta proprie acum canta pe scene mari in fata unui public numeros care nu are cum sa nu ii indrageasca. Spectacolul lor este simplu dar nonconformist iar piesele sunt cunoscute de toata lumea.

Piese precum: „Deschideți poarta soarelui“, „Lasă-mi toamnă pomii verzi“, „Ionel Ionelule“ sau ‘’O ultima tigare’’cantate in stil rock-punk, si schimbate un pic pe alocuri,reinventate, au adus publicul intr-o stare de buna dispozitie. Ei au fost si cei care au dat startul la crowdsurfing in seara asta. Albert Mihăiţeanu (voce), Gabi Georgescu (chitară), Niculae Barbu (chitară bas) şi Modrea Andrei (baterie) au un stil propriu si reusesc sa fie pe placul tuturor datorita pieselor pe care le interpreteaza si a glumelor cu care este presarat showl lor.

Am avut parte si de o pauza deoarece Gabi Georgescu a avut ceva probleme cu chitara care a incercat sa ramana fara corzi nu o data ci de doua ori chiar. In acest rastimp Albert Mihăiţeanu a tinut sa il felicite pe Andrei Irode si firma sa Blackhawk Security pentru tot ce fac si mai ales pentru modul cum ajuta in desfasurarea evenimentelor la care sunt prezenti amintind chiar si de cateva momente de la festivalul Rockstadt din Rasnov.

_15 ani de fenomental_15anidefenomental-51

Nebunia a continuat la ”Coma”, o trupa foarte indragita de fanii genului, extrem de comunicativa si la care inclusiv Calin a facut croudsurfing. Ne-au anuntat ca Marcu Calin pleaca din formatie pentru un an, din nou, asa ca publicul la aplaudat si a raspuns bucuros la propunerea de wall of death (dansul vietii cum i-au spus ei) facuta de ei.

Rezonanta lor cu publicul e maxima, piesele fredonate, propunerile trupei acceptate asa ca s-au jucat cu noi cum au vrut. Solistul a cantat la un moment dat aproape de public suit pe gardul despartitor si pe piese precum : „Chip“, „Coboară-mă-n rai“, „În mine în șoaptă“ șau „Cântă-mi povestea“ lumea s-a agitat incontinuu si a scandat.

O muzica plina de emotii si sentimente, oameni frumosi, placuti, frumos concert.

_15 ani de fenomental_15anidefenomental-77

Si a sosit si momentul mult asteptat. Lumea era deja incalzita si agitata de la trupele precedente dar cand cei de la Vita de Vie au urcat pe scena in explozii de artificii isteria a fost maxima si atmosfera sa incins cu cateva grade bune.

Cum a fost? S-a cantat fara intrerupere pana multi dintre noi au ramas fara voce, s-a sarit, s-a dansat si am uitat cu totii de frigul de afara. La capitolul dans am avut fix in fata mea un fan Vita De Vie care nu numai ca a cantat tot concertul dar a avut nevoie de ceva spatiu pentru a dansa intr-un stil propriu cam agresiv, dar se vedea ca se distreaza foarte bine chiar daca a trebuit sa ma cam feresc de mainile si picioarele lui care nu stiai pe unde aterizeaza.

Albumul ‘’Fenomental’’ a fost interpretat in intregime. Cei care au ajutat la conceperea acestui album sau au cantat impreuna cu Vita de Vie pe acesta au fost invitati sa urce alaturi de ei pe scana. Primul invitat a fost K-gula, cel care l-a initiat pe Adi Despot in tainele rap-ului si au cantat impreuna doua piese una din ele fiind ‘’Sapa’’. Cand luminile s-au stins Cheloo și Ombladon au intrat pe scena in aplauzele si uralele spectatorilor si au interpretat „Beat mort“ și „Arde“ asa cum stiu ei mai bine,cu mult nerv. Gojira și Planet H au remixat împreună cu Vița de Vie piesa „Varză“ iar publicul a fost invitat sa cante el refrenul, acel singur cuvant, cat de tare si de lung se poate.

Dar au fost si alte piese in afara de cele de pe ‘’Fenomental’’. Astfel ‘’Ozosep’’ a fost o incantare pentru toata lumea iar ‘’Mori’’ si ‘’Praf de Stele’’(piesa care a incheiat concertul) au fost o placere pentru urechile noastre. Piesele de final au fost interpretate alaturi de Mandela cu ale lui instrumente de suflat si percutie.

_15 ani de fenomental_15anidefenomental-92

S-a eliberat multa energie in acea seara pe acorduri fenomentale, am fost presarati cu ‘’praf de stele’’ si ne-am distrat, am sarit pe ‘’Basul si cu toba mare’’, am ragusit la ‘’Vino la mine’’. Adi Despot &band mi-a adus aminte de adolescenta, de acei ani nebuni,’’de primul inceput, de primul vis pierdut’’, am simtit ca putem fi mereu tineri in suflet si am privit in jur cu bucurie vazand cati adolescent stiu versurile pieselor.

Ce ne-au demonstrate inca o data? Ca Vita De Vie este una dintre cele mai iubite trupe romanesti de rock ale momentului si isi merita fiecare moment de glorie. Am zambit mult, am cantat si m-am distrat cum nu am mai facut-o de mult.

Felicitari si multumim pentru tot. Vita De Vie & friends ati fost ‘’fenomentali’’.