La 85 de ani serebaza 70 de ani de cariera artistica si ne-a aratat cum nu conteaza varsta fizica, conteaza cum iti simti sufletul. Omara Portunando a revenit pe scena Salii Palatului din Bucuresti pentru a sarbatorii viata prin muzica, marea voce feminina a orchestrei Buena Vista Social Club aflandu-se in turneul mondial aniversar “85 Tour”.
Amfitrion Damian Draghici care a incercat sa mentina contactul cu pubicul povestind cum a inceput povestea acestui inedit proiect al sau, iar in deschidere “The Gypsy Cuban Project” si cel mai nou album al sau, album ce imbina inedit piese ale celor doua culturi . Piese ca “Saraiman”, “Ileana, Ileana” sau “Chan Chan” capata astfel rezonante noi. Piesele au fost cantate in paralel in romaneste și spaniola de cele doua soliste implicate în proiect, Missy Crissy și Biu Marquetti iar “Zaraza” in spaniola a sunat chiar interesant . Chiar Damian Draghici spune ca a existat o problema de ritmica datorata ritmurilor din muzica roma care sunt mult mai alerte decat cele cubaneze.
Dupa o scurta pauza, in apaluzele unei sali aproape pline, ‘’diva’’ Omara Portunando a aparut pe scena in toata splendoarea celor 86 de primaveri, incercand sa faca niste pasi de dans pana la pianul de pe scena.
“Noche Cubana” a fost melodia de inceput, o voce calda si o permanenta invitatie la dans si aplauze ne-a purtat pe ritmuri cubaneze , in iz de havana, pentru urmatoarele doua ore. Si chiar daca engleza nu este foarte buna, spaniola o stim din melodii sau telenovele asa ca ne-am descurcat si am inteles ce dorea ea sa ne transmita.
Damian Draghici a revenit pe scena alaturi de solista cubaneza pentru a interpreta la nai, “Serenata en Batanga”, piesa inclusa pe albumul “The Gypsy Cuban Project.
Pe langa aplauze solista ne-a cerut mereu reverente, ‘’take a bow’’ spunea artista constant. A cerut sa ne plecam in fata artei, in fata a ceea ce ea si munca ei de o viata o presupune si ne-am inclinat in fata muzicii, in fata performantelor greu de egalat ale artistei si probabil ca am fi facut-o si fara sa ne ceara.
Nu au lipsit piese de suflet precum “Besame mucho” sau “Guantanamera”, refrene triste ”Adios felicidad” sau “Esta tarde vi llover” sau mai alerte din “Tal vez”, “La ultima noche que pase contigo” si am dansat pentru ca te imbia la dans si pentru ca dansa si ea, pentru ca o cerea ea si muzica , un suflet mereu tanar la 86 de ani.
Pe spate instrumentisti de valoare. Pian, violoncel sau percutie, tobe sau chitara toate au sunat perfect si ne-am putut bucura si de un ‘’drum battle’’ intre baterie si percutie.
Si chiar daca mai uita versurile si trebuie sa le citeasca, chiar daca nu mai danseaza ca altadata si sta mai mult pe scaun, vocea este la fel de calda si inima la fel de tanara. Ii place sa fie acolo pe scena inconjurata de colegi, sa cante in fata pubicului numeros, sa fie aplaudata si adorata de acesta. Ea este totusi cel mai bine vandut artist din Cuba si ambasador artistic al tarii sale, supranumita si “Edith Piaf a Cubei”.
Revine pentru doua piese la bis si a interpretat “Dos Gardenias” și “Lagrimas negras” impreuna cu una din cele doua vocaliste “The Gypsy Cuban Project” in fata unui public asa cum a dort ea, in picioare si aplaudand. Ne-a spus ‘’bye-bye’’ si a plecat un pic ajutata si cu bratele pline de flori, inca o diva, inca o voce, probabil pentru totdeauna.