-
RADAR ediția #3 – M E T A V E R S va avea loc în centrul Bucureștiului, între 14 și 16 octombrie, în trei clădiri de patrimoniu – Palatul Oscar Maugsch, Palatul Bursei – CCI și GHICA House – unde este găzduit de Fundația România de Mâine.
La mijlocul lunii octombrie se va desfășura a treia ediție RADAR, prezentată de UniCredit Bank. RADAR este o radiografie anuală a industriei de new media art și cel mai amplu festival dedicat noilor medii digitale din România.
Această ediție va găzdui o selecție de peste 30 de proiecte multidisciplinare realizate de artiști români din toată țara și 3 talk-uri susținute de invitați internaționali de la festivaluri recunoscute în acest segment.
Categoriile evenimentului se împart în Realitate augmentată, Realitate Virtuală, Mapare Video, Instalații interactive, Inteligență artificială și Metahumans, Game Art și NFT-uri.
RADAR #3 – M E T A V E R S – New Media Art Festival
Artiștii selectați sunt: Aural Eye, Adistu, AMC Ro Studio, Anca Damian, Augmented Space Agency, Cote.ggml, Denis Flueraru, Dan Adrian Ionescu, Dragoș Iulian Matei, Dragoș Dogioiu, Emil Drăgan, Ioana Mischie, Ionuț Moldovanu, Cristina Bodnărescu, Les Ateliers Nomad, Lucian, Noiseloop Studio, Rizi studio, Sandu Milea, Ștefan Damian, Tammy Lovin, Toma Herciu. Temele și invitații celor trei dezbateri vor fi: Centre și muzee new media, 14 Octombrie, 15.00 – 17.00
○ Merel Van Helsdingen, fondator și director general al Muzeului Nxt, Amsterdam (NL)
○ Marton Orosz, director/ istoric de Artă/ curator Muzeul Vasarely și Muzeul Light Art, Budapesta (HU)
○ Piotr Krajewski, director artistic / curator WRO Art Center (PL)Metavers, NFT și comunitatea Web3, 15 Octombrie, 15.00 – 17.00
○ AFO, Tache – Subcarpați și doi dintre ownerii de OGs
○ Sabin Dima, fondator Humans.ai
○ Tammy Lovin, creator de experiențe de artă digitală, arhitect Metavers
○ Adrian Posteucă – consultant în Tehnologii Creative și Metaverse.
Spații imersive și festivaluri new media, 16 Octombrie 15.00 – 17.00.○ Esra Ozkan, curator arte digitale și tehnologiilor emergente X Media Art Museum, Istanbul (TUR)
○ Alex Czetwertynski, artist/curator/director de creație (BE)
○ Ferdi Alici, fondator și director OUCHHH (TUR)
○ Christl Baur, co-producător și cercetător Ars Electronica (AT)Întâlnirile vor fi moderate de Alexandru Berceanu, regizor de realități mixte & conferențiar universitar UNATC și de Adrian Posteucă, consultant în Tehnologii Creative și Metaverse.
Câștigătorii programului de finanțare și mentorship FAR, care vor avea proiecte expuse la RADAR sunt:
● Cristina Bodnărescu – Imagined Critters
● Noiseloop – Metaverse
● Ștefan Damian – Sonic AvatarsTema RADAR 2022 Metavers a fost ales ca temă pentru această ediție pentru a aduce mai aproape noțiunea de Avatar și înțelesul acestuia de-a lungul istoriei. Avatarul este atât un concept primitiv, cât și curent. În acest moment, identitățile umane au și o latură digitală care își caută în permanență o formă funcțională și estetică.
“Avatarele trebuie să devină din ce în ce mai facil de creat, să devină un bun consumabil la scară mare, iar efortul fiecărui individ care crează un astfel de asset trebuie să fie minim, însă rezultatul să fie cât mai plastic. Aici intervine AI-ul care oferă o suită de unelte foarte utile pentru generarea de avataruri din ce în ce mai expresive și mai ușor de dobândit pentru utilizator.
Pentru identitatea RADAR am ghidat algoritmul de machine learning prin multiple continente și culturi, păstrând în același timp autonomia și procesele ‘black box’ prin care extrage din fiecare referință ceva imprevizibil.” – a declarat directorul creativ și tehnic al RADAR, Mihai Cojocaru.
Programul RADAR va fi: Vineri, 14 Octombrie, între 14:00 – 23:00
Sâmbătă, 15 Octombrie, între 11:00 – 23:00
Duminică, 16 octombrie, între 11:00 – 23:00.Biletele pot fi achiziționate de pe iabilet.ro (RADAR și RADAR Kids), la prețul de 50 de lei (adulți) și 25 de lei (elevi, studenți), iar mai multe informații se găsesc pe paginile dedicate de Facebook și Instagram. Pe baza biletului se pot vizita toate cele trei spații expoziționale.
Evenimentul este dedicat și celor mici. La edițiile trecute au fost prezenți peste 1000 de copii, iar acum au fost dezvoltate alte noi proiecte interactive de artă digitală pentru segmentul RADAR Kids, prezentat de Lidl. Vârsta recomandată este de peste 6 ani. Partenerii care fac acest demers posibil și investesc în dezvoltarea scenei de new media art sunt: Partener principal: UniCredit Bank
Parteneri: glo, Lidl, ARCUB, Primăria Muncipiului București, Conceptual Lab by Theo Nissim, Institutul Cultural Român, 360 Revolution, ABSOLUT, Fundația România de Mâine, EPSON, Institutul Goethe, Institutul Polonez, Institutul Liszt – Centrul Cultural Maghiar București, Wagner, UNATC_CINETIc – Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative.
Parteneri Media: IQ Ads, The Institute, Agerpress, Designist, BIZ, iabilet.ro, Radio România Cultural, start-up, Zeppelin, igloo, modernist, GoKid, Zile și Nopți, Munteanu
Partener locație: Fundația ESHTE, înființată cu scopul de a descoperi, susține și promova talentul românesc în orice domeniu. Sprijină proiecte românești ce spun povești care inspiră, despre România de azi.
RADAR este un proiect cofinanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului București afectiv 2022.
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Primăriei Municipiului București sau ARCUB. Pentru informații detaliate despre programul de finanțare al Primăriei Municipiului București prin ARCUB, puteți accesa www.arcub.ro și www.pmb.ro.