EEMC Sibiu, 2017- O conferinta de care industria muzicala romaneasca avea nevoie

Din pacate nu am putut ajunge in prima zi de conferinta, drept urmare, voi vorbi despre seminariile zilei de Sambata, cea de-a doua zi de East European Music Conference.

A fost pentru prima oara cand, am asistat la o conferinta care a tratat in exclusivitate tema festivalurilor. Am ramas placut surprinsa de modul interactiv de dezbatere a subiectelor, de asemenea si de a persoanelor participante din public.

Persoanele invitate sunt o parte din greii industriei muzicale. Discursurile acestora au avut un continut semnificativ de informatii cu privire la securitatea festivalurilor, evolutia acestora  in timp, principii de sustenabilitate si marketing.

Conferinta a inceput cu o dezbatere despre siguranta publicului, factorii de risc si gestionarea situatiilor de criza, mai exact despre ‘crowd control’. Am primit solutii ce pot fi aplicate foarte usor si de catre promoterii romani.

Cel mai mult conteaza siguranta publicului, ne-a spus Chris Kemp (Mind Over Mater, Uk) ‘This is all about the people and their experience’ apoi ne-a facut o analiza pe concertul de reuniune a trupei The Libertines din UK, unde a avut loc un Crowd Crash masiv, urmand, apoi o clasificare a echipelor de Crowd Management si cum lucreaza acestea.

Plecand de la masuri de securitate, am ajuns la masuri Eco, avand in vedere ca, intr-adevar festivalurile sunt producatoare imense de deseuri. Aici, am observant ca intr-adevar, festivalurile din Romania trebuie sa gaseasca modalitati cat mai eco de consum pe perioada de desfasurare; si de colectare/reciclare a deseurilor post-productie. Mi-a placut in mod deosebit, exemplul folosit pe Electric Castel, de catre Bea Gabor.

In continuare s-a vorbit despre viitorul festivalurilor. Am aflat cum abordeaza organizatorii publicul. Mi s-a parut foarte interesant cum au dezbatut situatia, si anume faptul ca o mare parte a bugetului intra in productia festivalului, decat in plata artistilor, formand astfel sentimentul de ‘Wow’ prin care promoterul isi formeaza un ‘following’. Profitand de o astfel de ocazie, inteleg de ce, la scurt timp de la finalul unui festival, biletele pentru urmatorul an intra deja in pre-sale.

Asemenea artistilor, cei care se ocupa de promovarea festivalurilor se folosesc atat de mijloace fizice cat si digitale. A fost in prim plan, in discutie, importanta unui website bine pus la punct, esential pentru promovarea digitala – metoda ce permite creearea cu usurinta a unei comunitati in jurul festivalului.

Onestitatea este un principiu fundamental al marketingului fizic, nu numai al celui digital. Avand in vedere ca este o industrie ce se bazeaza pe calitatea serviciilor oferite oamenilor, orice beneficiu promovat si nesatisfacut ulterior, in timpul festivalului, este defaimator pentru industrie si poate ruina cu totul reputatia organizatorilor.

O greseala celebra facuta, unde nu s-au oferit serviciile pe care le-au promovat este Fyre Festival. S-a mintit cu privire la cazarea publicului. Rezultatul a fost, in cele din urma, darea in judecata a organizatorilor pentru  prejudiciul de $133 milioane.

Clubul Artistilor si Managerilor a fost un seminar de discutie interactiva intre public si invitati. Foarte important pentru orice act muzical este definirea obiectivului acestuia, pentru a-si planifica drumul catre atingerea acestuia.

Conferinta s-a incheiat cu un interviu realizat de Allan McGowan, avandu-l ca invitat pe Laszlo Hegedus (CEO, The Multimedia Organisation, HU), ce ne-a oferit o imagine a riscurilor intalnite de acesta de-a lungul carierei sale.

In concluzie, oamenii industriei muzicale din Romania, nu ar trebui sa mai abordeze ideea de ‘nu se poate aplica la noi’ ci ar trebui sa gaseasca masuri adaptate situatiei noastre.

Felicitari organizatorului EEMC, Codruta Vulcu, pentru initiativa si succesul de pe urma acesteia. Sper ca aceasta conferinta sa aiba o continuitate, caci m-am bucurat de o cantitate considerabila de informatie de la oameni de calitate.

Inchei prin a incuraja cat mai multi oameni din lumea muzicii, atat antreprenori cat si artisti, sa participle la cat mai multe conferinte precum EEMC, caci nimeni nu da gres avand informatia la indemana; si sa nu uitam de beneficiile networking-ul construit de pe urma acestor conferinte.