Eclecticul melodic: Jarboe @ Control

jarboe control

Dupa mult-asteptatul si rasunatorul concert Swans de la Control, publicul acestei trupe americane post-punk a fost invitat miercuri sa asiste la evolutia live a lui Jarboe.

Desi a parasit Swans in 1998, dupa 13 ani de de activitate alaturi de ei, Jarboe a continuat colaborarea cu acestia, asigurand vocea de fundal pentru albumul din 2012, “The Seer”. In paralel, artista si-a construit o cariera solo si a colaborat cu muzicieni, artisti plastici si nume sonore ale universului foto-video international. 

In toamna acestui an, Jarboe l-a smuls din aria black metal pe P. Emerson Williams si au plecat impreuna intr-un turneu in care au cantat piese de pe albumul “Dreams” si din seria “Indemnity”.

Din curiozitate, am cautat inainte de concert semnificatia numelui artistei. Si se pare ca ar fi un derivat al frantuzescului Charbon, femeie cu parul negru. Nu mica mi-a fost mirarea aseara, cand am intrat in Sala Berlin si am gasit o naluca blonda, care parea ca planeaza asupra publicului mut de admiratie.

jarboe control

Jarboe nu are setlist. Se bazeaza pe inspiratia de moment, pe reactia publicului. Canta cu ochii inchisi, nu comunica cu sala decat prin prin muzica ei si prin limbajul corpului, care este atat de intens si de expresiv, incat este imposibil sa nu pleci in propria-ti calatorie launtrica.

O priveam naucita, incercand sa ii observ mimica ascunsa de plete si abia spre sfarsit am vazut ca ea cantase in picioarele goale.

In ciuda convingerii mele ca se va intoarce la publicul care cerea bis, Jarboe l-a lasat cu noi pe P. Emerson Williams cu un solo de chitara care ne-a readus la tacere.

jarboe control

Apoi, el a lasat chitara jos, ca pe o ofranda adusa noua, si ne-a citit ca un predicator din documentarul mitologului Joseph Campbell, “Sukhavati”: “We’re in a freefall into future. We don’t know where we’re going. Things are changing so fast, and always when you’re going through a long tunnel, anxiety comes along. And all you have to do to transform your hell into a paradise is to turn your fall into a voluntary act. It’s a very interesting shift of perspective and that’s all it is… joyful participation in the sorrows and everything changes” Auzind aceste cuvinte, m-am convins ca senzatia de ritual a unui trib amerindian, ce ma patrunsese de-a lungul intregului concert, era reala.

Imi pare rau ca am ratat concertul Swans. Dar dupa ce am vazut-o pe Jarboe, imi doresc sa fiu in public  in momentul in care Michael Gira va evolua pe scena Controlului.

Actualitate

Celebrul musical „Rebecca” se joacă din nou la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical „Ion Dacian” pe 5 şi 6 aprilie

Teatrul Naţional de Operetă şi Musical „Ion Dacian” deschide din nou porţile universului misterios din conacul Manderley, în celebrul...

MAJESTIC SUMMER CONCERT GALA – 200 YEARS OF JOHANN STRAUSS

Concert extraordinar interpretat de Schoenbrunn Palace Orchestra Vienna, pe 20 iulie, la Ateneul Român din București, un eveniment simbol...

Breathelast a lansat un nou single și dezvăluie detaliile noului album

Colaborarea București - Constanța - Satu Mare lovește din nou, de data asta prin single ul electro heavy "Lumea...

Godsmack , muzica are ca scop principal transmiterea unui mesaj puternic

Articol de Andreea Iliescu Anul 2025, o seara agitata de luni, e primavara. Nu am mari asteptari de la acest...

Celebrul pianist Richard Clayderman revine în România, pentru două concerte memorabile: Bucureşti 25 martie şi Cluj-Napoca 29 martie

Doar câteva zile ne mai despart de mult aşteptata revedere cu Richard Clayderman: cel mai de succes pianist din...

„Duelul Tenorilor” – eleganţă şi efervescenţă muzicală alături de tenorii Ştefan von Korch, Alin Stoica şi Mihai Urzicana

Prima ediţie a Duelului Tenorilor – concert în premieră găzduit la Teatrul Național de Operetă și Musical „Ion Dacian”, a...

Ce mai este nou?Citeste
www.roevents.ro

Recomandările redacțieiStiri
www.roevents.ro