Obosit de viata, obosit de moarte, cel mai recent roman al laureatului premiului Nobel pentru literatura 2012 Mo Yan, va fi lansat joi, 13 decembrie, ora 19.00 la Libraria Humanitas de la Cismigiu (bldul Regina Elisabeta nr 38). Cartea va fi prezentata de criticii literari Alex Stefanescu si Elisabeta Lasconi, de conferentiar dr. Luminita Balan si Denisa Comanescu, director editorial Humanitas Fiction.
Roman total, de mari dimesiuni, in care magicul se intrepatrunde cu realismul cel mai dur, Obosit de viata, obosit de moarte este destinat să devina un clasic al literaturii actuale.
„Romanul mare n-are de ce sa faca tumbe ca animalele de companie sau sa urle in haită ca hienele. El trebuie sa fie o balena, o balena ce rataceste epoci a senzaţionalismului. Nu poate, de dragul unor cititori sau al altora, să-şi scurteze lungimea, să-şi diminueze densitatea şi să-şi micşoreze dificultatea. Eu atât de lung îl vreau, atât de dens îl vreau şi atât de dificil îl vreau – cine e dornic să-l citească să-l citească, cine nu, nu. Şi de-ar fi să-mi rămână un singur cititor, eu tot aşa vreau să scriu.“solitara in adancul marilor, respira rasunător şi greoi, se împreunează rostogolitoare-ntre valuri şi naşte însângerată şi măreaţă, păstrându-se îndeajuns de departe de rechinii cei strânşi în grupuri. Romanul de mari dimensiuni nu-şi poate sacrifica necesara gravitate ca să fie pe placul acestei
Mo Yan, „În apărarea demnităţii romanului de mari dimensiuni“, 2006
Exceptionala traducere a romanului din limba chineza este semnata de Dinu Luca si a fost recompensata cu premiul pentru traducere “Antoaneta
Mo Yan („Nu vorbi“), pseudonimul scriitorului chinez Guan Moye, este una dintre cele mai puternice voci ale literaturii contemporane si laureatului premiului Nobel pentru literatura 2012.Ralian”, premiul acordat la Gaudeamus 2012. Obosit de viata, obosit de moarte este al doilea roman al lui Mo Yan aparut in colecţia Raftul Denisei la editura Humanitas Fiction, dupa Sorgul rosu.
“Cu un realism halucinant, Mo Yan imbina folclorul, istoria si contemporaneitatea”.
Motivatia juriului Nobel