Saptamana aceasta, Teatrul National “I.L. Caragiale” din Bucuresti a gazduit Gala 5 licee – 5 teatre.
Proiectul a fost initiat de catre Fundatia ECDL Romania si a ajuns acum la editia speciala cu numarul 5.
Cinci trupe de teatru din cinci licee din capitala au urcat pe scena TNB pentru a prezenta piesele pregatite pe parcursul proiectului derulat în perioada octombrie – decembrie 2015.
Evenimentul s-a desfasurat pe tema Drepturile Omului, marcand Ziua Internationala a Drepturilor Omului (10 decembrie).
La finalul Galei am aflat si castigatorii trofeelor 5 licee – 5 teatre.
5 licee – 5 teatre este un proiect educational dedicat liceenilor, organizat de Fundatia ECDL Romania în parteneriat cu Primaria Municipiului Bucuresti, Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti si UNITER, cu sprijinul a cinci teatre din capitala, care si-a propus sa încurajeze implicarea tinerilor în activitati culturale, prin accesul acestora în institutii si la spectacole de teatru, provocandu-i în acelasi timp la un concurs de piese de teatru.
Începand cu luna octombrie a acestui an, cinci teatre din Bucuresti si-au deschis stagiunea pentru alti 150 de liceeni, care au putut sa mearga gratuit la spectacole: Teatrul Mic, Teatrul National “I.L. Caragiale” Bucuresti, Teatrul Evreiesc de Stat, Teatrul Metropolis si Teatrul Ion Creanga.
Liceele participante la aceasta editie aniversara 5 licee – 5 teatre au fost cele care, la editiile anterioare ale proiectului, au castigat trofee 5 licee – 5 teatre în cadrul Galelor de la finalul fiecarei etape: Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu, Colegiul National Gheorghe Lazar, Liceul Teoretic Dante Alighieri, Liceul Teoretic Marin Preda si Colegiul National Ion Neculce.
Si de data aceasta, noile trupe de teatru ale liceelor au participat la activitati interactive desfasurate de teatrele partenere (repetitii, discutii cu regizori si actori etc.) si au fost coordonate de catre acestea în punerea în scena a unei piese de teatru scurte.
Proiectul s-a finalizat marti, 8 decembrie 2015, marcand Ziua Internationala a Drepturilor Omului (10 decembrie), cu reprezentatiile si premierea celor cinci piese de teatru realizate de liceeni în cadrul proiectului.
Juriul a fost format din reprezentanti ai teatrelor partenere si ai organizatorilor: Dana Dembinski – Medeleanu – actrita Teatrul Mic, Ionut Ciocia – actor Teatrul Ion Creanga, Victoria Dicu – actrita Teatrul National Bucuresti, Mircea Dragoman – actor Teatrul Evreiesc de Stat si Mirela Marin de la Teatrul Metropolis, Aura Corbeanu – UNITER, Daniela Stanculescu – Primaria Municipiului Bucuresti, Elena Stefan – Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti si Petre Ghibu – Fundatia ECDL Romania.
Membrii juriului au deliberat, urmarind evaluarea urmatoarelor performante artistice: cel mai bun spectacol s-a acordat ex aequo pieselor „Scaunele în delir sau…Dreptul la fericire”, adaptare dupa “Scaunele”, “Delir în doi” si “Cantareata cheala” de Eugen Ionesco – trupa Liceului Teoretic Dante Alighieri si “A fost si înca este…”, creatie colectiva dupa Steven Sater si Frank Wedekind – trupa Colegiului National Gheorghe Lazar.
Premiile pentru interpretare au fost acordate astfel: rol feminin principal – Ana Maria Tudor de la Colegiul National Ion Neculce, rol masculin principal – Cezar Costache de la Colegiul National Gheorghe Lazar, rol feminin secundar – Andreea Barsasteanu de la Liceul Teoretic Dante Alighieri, rol masculin secundar ex aequo – George Ciobotea de la Colegiul National Ion Neculce si Dragos Stoica de la Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu.
Diploma cel mai bun public s-a acordat spectatorilor invitati de catre Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu. La randul sau, publicul a desemnat premiul publicului cel mai bun spectacol pentru piesa “Tara lui Gufi”, adaptare dupa Matei Visniec – trupa Liceului Teoretic Marin Preda.
De la prima editie ce a început în anul 2011 la initiativa Fundatiei ECDL ROMANIA, 750 de elevi din 20 de licee bucurestene diferite au participat la 5 licee – 5 teatre. Educatia alternativa are o importanta esentiala pentru dezvoltarea tinerilor, care trebuie sa fie în continuare îndreptati catre valori reale si corecte, inclusiv catre valori culturale.