Blind Guardian: Visuri muzicale cu ochii deschisi

Un nou album care încă de la primele audiţii a stârnit ecouri pozitive între fani şi ziarişti, un turneu care se va întinde pe mai bine de un an, ce altceva şi-ar mai putea dori o trupă?

Dar cei de la Blind Guardian nu par a se mulţumi cu rutina şi siguranţa la adăpostul numelui şi sunt mereu puşi pe inovaţie şi pe construirea unui concept care să-i ducă mai departe din punct de vedere compoziţional şi orchestral.

Lucrul este vădit şi din răspunsurile pe care ni le-a dat chitaristul Marcus Siepen , un instrumentist care, fără a se sfii să viseze cu ochii deschişi, rămâne cu picioarele pe pământ. Cum trupa va ajunge spre sfârşitul primăverii şi la Bucureşti, puteţi afla din cele ce urmează la ce să vă aşteptaţi.

Aveţi un nou album, “Beyond the Red Mirror”, şi de obicei când o trupă ajunge cunoscută se întâmplă adesea ca albumele să înceapă să semene între ele. Există ingredientele de bază care sunt mereu refolosite, astfel încât cântecele sunt noi, dar stilul e neschimbat. Cum stau lucrurile în cazul vostru? Trebuie să ne aşteptăm la surprize pe acest album?
Cu siguranţă. Noi asta încercăm să evităm, n-avem chef să ne repetăm. Sigur că există anumite elemente stilistice care definesc Blind Guardian, anume corurile, armoniile variate ale chitarelor şi aşa mai departe. Acestea, logic, vor fi mereu prezente în muzica noastră. Dar încercăm cu siguranţă la fiecare album să aducem şi influenţe proaspete în muzică. Şi există asemenea lucruri şi în cazul albumului nou. Ca şi ultima oară am lucrat cu o orchestră adevărată, respectiv cu două orchestre. E un lucru care ne-a plăcut foarte mult data trecută şi ne-am gândit că aici mai avem mult de experimentat. Albumul are pasaje care sună ca o coloană sonoră de film, aşa le-aş descrie, am lucrat iar cu diferite coruri şi rezultatul sună epic. Pentru prima dată în istoria trupei am lucrat cu chitare acordate foarte jos. E un lucru pe care nu l-am mai făcut niciodată şi care schimbă sunetul destul de mult şi face mixajul mai simplu, pentru că prin faptul că aceste chitare alunecă acum în spatele spectrului frecvenţelor lasă mai mult loc pentru orchestră. Am lucrat cu efecte de sunet futuriste, am făcut tot ce ne-a trecut prin cap. Deci, sigur, se aude că este vorba despre Blind Guardian, dar este şi ceva ce nu am mai făcut înainte. Ascultătorul să fie pregătit pentru lucruri noi.

Chiar aveam de gând să te întreb despre coruri şi orchestre. Cum le-aţi ales şi cum a decurs colaborarea propriu-zisă?
Colaborarea a fost în principiu asemănătoare cu cea de la precedentul album. Când am compus piesele am încercat să schiţăm în mare şi părţile de orchestră. Am lucrat cu clape şi am programat intervenţiile orchestrei şi le-am integrat în procesul de compoziţie. Pentru că, după părerea noastră, aşa trebuie procedat. Nu poţi să compui pur şi simplu o piesă metal şi când e gata să spui, “hai să-i mai adăugăm şi orchestră”. Dacă faci aşa, orchestra sună ca un corp străin, nu există unitate. Deci a trebuit pur şi simplu când scriam piesele să luăm în calcul orchestra de la bun început, ceea ce am făcut, după cum am spus, cu ajutorul clapelor. Apoi a trebuit să facem apel la nişte muzicieni cunoscuţi de noi care să transcrie părţile compuse pe clape în partituri pentru orchestră, pentru că noi nu ştim să facem asta. Am lucrat cu orchestra noastră obişnuită, cea din Praga, însă a mai trebuit să ne folosim de o orchestră din simplul motiv că la un moment dat când trebuia să înregistrăm orchestra, cei din Praga nu erau disponibili. Şi atunci a trebuit să facem apel la altă orchestră. Iar în privinţa corurilor, am colaborat cu trei, pentru că voiam să obţinem o dimensiune sonoră clară, un efect în genul Carmina Burana. Şi pentru asta pur şi simplu ai nevoie de mulţi corişti. Sigur că poţi să iei un cor şi să-l înregistrezi de mai multe ori, dar de la un moment dat nu mai sună la fel de grandios, pentru că rămân aceleaşi câteva voci. Aşa că a trebuit să avem mai mulţi cântăreţi şi aşa am ajuns la trei coruri. Însă rezultatul este exact cum ni l-am imaginat.

Sigur că pentru turneu ar fi imposibil, dar v-aţi gândit să organizaţi măcar un concert cu tot cu orchestră şi cor?
Sigur că visăm la aşa ceva. Dar, după cum ai spus, din păcate în turneu e imposibil, ar depăşi orice limite, dar eu sper că vom avea cândva ocazia să o facem. Poate la un festival, poate dacă mai organizăm Festivalul Blind Guardian sau la Wacken sau în altă parte. Da, ar fi un vis să cântăm live cu cor şi cu orchestră. Ne gândim la acest lucru, dar în momentul de faţă nu există niciun plan concret. Ne concentrăm momentan pe turneul în care suntem cap de afiş, aşa că până prin 2016 suntem ocupaţi. Apoi mai vedem. Dacă se va putea face vreodată, îl vom face cu siguranţă, dar trebuie să aşteptăm.

Andre spune că “Grand Parade” e cel mai bun cântec pe care l-aţi scris vreodată. Ai şi tu vreo piesă preferată de pe acest album?
Cu siguranţă există. În momentul de faţă preferata mea este “Sacred Mind”. Problema este că la mine preferinţele se schimbă relativ des, pentru că depind foarte mult de dispoziţia în care mă aflu la un moment dat. Dacă îmi pui aceeaşi întrebare mâine vei primi probabil alt răspuns, dar acum aş spune “Sacred Mind”.

Aveţi foarte multe texte inspirate din “Stăpânul inelelor”. Ai văzut noua trilogie, “Hobbitul”? Ce părere ai despre ea?
Nu am văzut-o, nu am vrut să o văd. La început am fost foarte entuziasmat când am auzit că Peter Jackson vrea să ecranizeze “Hobbitul”, însă când am auzit că va fi vorba despre trei filme, fiecare de câte trei ore, mi-a fost clar că nu vreau să văd aşa ceva. Pentru că nu prea mai are nimic de-a face cu “Hobbitul”. Cartea are 280 de pagini, o citesc mai repede decât dacă m-aş uita la filme. Trebuie să subliniez că ador cartea, mi se pare aproape mai bună decât “Stăpânul inelelor” şi m-aş duce să văd o ecranizare dacă ar fi făcută după carte. Dar dacă filmul înseamnă cartea plus zece ore din imaginaţia lui Peter Jackson, nu mă interesează.

În privinţa turneului care stă să înceapă, ce noutăţi ne propuneţi?
Cu siguranţă un nou setlist, logic. Deocamdată am făcut o listă de aproximativ patruzeci de piese, anume piese vechi, pe care le vom pregăti pentru turneu. Iar în privinţa pieselor noi ne vom hotărî la începutul lui februarie. La sfârşitul lui ianuarie mergem la festivalul-croazieră 70 000 Tons of Metal şi după ce ne întoarcem începem repetiţiile propriu-zise pentru turneu. Scopul nostru este să integrăm patru sau cinci piese noi în program, dar nu pot încă spune care anume vor fi acestea, trebuie văzut cum pot fi transpuse live. Lucrăm la un concept pentru spectacolul de lumini, să vedem dacă iese cum ne-am imaginat. În plus, ca şi ultima oară, vom schimba constant setlist-ul. Două-trei piese vor fi schimbate de fiecare dată, pentru că ştim că sunt oameni care vin la mai mult de un spectacol şi vrem să le dăm şansa să vadă lucruri diferite. În plus, şi pentru noi e mai interesant aşa, pentru că dacă eşti în turneu timp de doi ani şi cânţi în fiecare seară exact aceleaşi lucruri devine plictisitor, şi vrem să evităm asta. De aceea pregătim atâtea cântece, ca să avem de unde alege.

Ajungeţi şi de data aceasta în România. Îţi aminteşti ceva de la ultimul concert? V-a plăcut la noi?
Sigur că ne-a plăcut, altfel nu ne-am întoarce. (Râde) A fost un concert bun, un public bun, chiar mă bucur că vom cânta acolo. Şi mi-aş dori să putem da mai multe concerte, poate găsim o posibilitate. În primă fază vom fi în turneu cam până la începutul lui decembrie, apoi facem o pauză de Crăciun şi Revelion şi în 2016 reluăm turneul. Poate reuşim să ajungem de mai multe ori la voi, ne-am dori asta.

Ce mai face Sinbreed, celălalt proiect al tău?
Sinbreed este momentan în pauză, pentru că e clar că acum nu putem face prea multe, sunt ocupat cu Blind Guardian. Dar ultimii ani cu Sinbreed mi-au plăcut foarte mult. În perioada în care Blind Guardian nu era în turneu am avut timp să lucrăm la al doilea album Sinbreed, însă din păcate nu am apucat să dăm niciun concert cu noile piese, ceea ce mă deranjează. Erau plănuite câte festivaluri care nu au mai avut loc. Sper că în această privinţă se va mai putea face ceva, însă momentan e foarte dificil, pentru că voi fi practic permanent ocupat cu Blind Guardian. Rămâne de văzut.

Nu te-ai gândit la posibilitatea ca Sinbreed să cânte în deschidere la Blind Guardian?
Hmm, nu, pentru că, deşi ni s-a propus de câteva ori, n-ar fi tocmai uşor să cânt în două concerte unul după altul. Pentru că atunci când cântăm cu Blind Guardian, această trupă e principala atracţie şi vreau să mă concentrez pe spectacol şi n-aş vrea ca Sinbreed să aibă de suferit de pe urma acestui lucru. Iar pentru Frederik ar fi şi mai greu decât pentru mine. Să baţi la tobe două ore cu Blind Guardian după ce ai bătut deja o oră la Sinbreed e foarte obositor din punct de vedere fizic. Şi să faci asta în fiecare zi într-un turneu, nu ştiu ce ar ieşi… (Râde)

sursa: www.maximumrock.ro

Romanian Rock Meeting este la a treia editie si, in anii precedenti, a adus in Romania nume importante ale scenei internationale, ca Pain of Salvation (2011) si Apocalyptica (2012). 2015 reprezinta anul comeback-ului Romanian Rock Meeting , care promite sa le ofere fanilor din tara, si nu numai, ocazia de a se intalni cu formatii iubite de fani si apreciate de criticii de specialitate.

Biletele se pot achizitiona din reteaua Eventim (Magazinele Germanos, Orange, Vodafone, Domo, librariile Carturesti, Humanitas, online pe www.eventim.ro), prin sistemul PayPal, IaBilet.ro, sau direct de la sediul Maximum Rock Romania.

Bilet VIP – 200 lei / 45.5 euro (40 bucati, disponibile doar prin PayPal) – include:
– acces eveniment

– acces warm up party eveniment*
– acces meet & greet pentru toate formatiile din eveniment
– poster festival
– pachet cu materiale promotionale
* cu ocazia acestui eveniment se vor organiza mai multe concerte (warm up party-uri), iar cu acest bilet VIP dvs puteti alege unul dintre acestea.

Pentru persoanele care doresc sa achizitioneze bilete VIP, organizatorii vin in intampinarea lor si le ofera posibilitatea de a le plati in doua rate astfel:
– prima rata de 100 lei prin sistem PayPal
– a doua rata, in valoare de 100 lei, in ziua concertului la ridicarea biletului VIP de la casa de bilete.

Bilete Normale:
– 69 lei (15.5 euro) pana la data de 31.08.2014 – Sold Out!
– 78 lei (18 euro) – Sold Out!

  – 87 lei (20 euro)  in perioada 27.02.2015 – 09.04.2015 Disponibile doar prin PayPal!

– 95 lei in perioada 10.04. – 14.05.2015 Disponibile in reteaua www.IaBilet.ro,  si in toata reteaua Eventim www.eventim.ro !
– 110 lei in ziua evenimentului: 15.05.2015 Indisponibile momentan!

Biletele / abonamentele achizitionate prin paypal vor fi ridicare in ziua evenimentului, de la punctul special amenajat la intrare, sau la cerere cu maxim 10 zile inainte de eveniment, pe baza unui act de identitate.

   Pentru a fi la curent cu ultimele informatii legate de acest festival, nu uitati sa ne dati un LIKE aici

Actualitate

ROCKSTADT 2024- ZIUA 5- public

Foto: Valentin Diaconescu

Alpin Film Festival 2024

o ediție simbolică a ascensiunii și excelenței cinematografiei montane Alpin Film Festival, cel mai mare eveniment culturaldedicat iubitorilor de munte,...

SPECTACOLELE LUNII SEPTEMBRIE LA GODOT

Luna septembrie aduce la Godot începutul unei noi stagiuni teatrale, marcând revenirea pe scenă a celor mai apreciate spectacole....

LAUREAŢII GALEI TÂNĂRULUI ACTOR HOP 2024, ediția a 27-a, 28 – 31 august 2024, la Teatrul de Păpuși „Prichindel” din Alba Iulia

Ediţia a 27-a a Galei Tânărului Actor HOP, program de tradiție al UNITER, s-a încheiat în seara zilei de...

Jack Savoretti: “eșecul te face să lupți pentru ceea ce pierzi.”

Un interviu deschis și profund, cu Jack Savoretti; confesiuni despre muzică, eșecuri și alte fericiri din viața unui artist, de...

INVITAŢIE LA VALS – Concert Extraordinar pe 13 Decembrie la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian

O frumoasă INVITAŢIE LA VALS pentru seara de 13 Decembrie este lansată de ORCHESTRA TEATRULUI NAȚIONAL DE OPERETĂ ȘI MUSICAL...

Ce mai este nou?Citeste
www.roevents.ro

Recomandările redacțieiStiri
www.roevents.ro