A apărut al doilea număr al revistei Maximum Rock

Dacă nu ați fost la Maximum Rock Festival weekend-ul trecut și nu ați cumpărat-o încă, vă anunțăm că a apărut și cel de-al doilea număr al revistei Maximum Rock, ce cuprinde câteva interviuri interesante, de la SODOM, HAGGARD, la POLAR, FOR THE WICKED, LOST PARADISE și multe altele.

Mi s-a întâmplat de mai multe ori să descopăr, fie la vreun festival, fie într-un subsol de pagină, trupe de care să mă îndrăgostesc iremediabil. Îmi amintesc, de pildă, că am mers fără nicio tragere de inimă să văd Agalloch.

Şi, cu scuzele de rigoare faţă de admiratori, americanii nu m-au convins. Însă în deschidere a cântat o trupă aflată pentru prima dată pe scenă: Alcest. Şi m-am apropiat de atunci pas cu pas de proiectul straniu şi fermecător al francezului Neige, am făcut, prin intermediul lui, cunoştinţă şi cu Les Discrets, iar apoi şi cu unicul album scos sub numele de Amesoeurs al muzicienilor reuniţi din formaţiile de mai sus.

Toate acestea doar pentru că m-am lăsat convins să merg la un concert al unei formaţii care nu m-a încântat niciodată şi pentru că mi-am spus să nu sar peste deschidere.

Cred că, de multe ori, obosiţi şi copleşiţi, nu mai avem răbdare să descoperim micile bijuterii ascunse. Mergem la sigur, citim doar articolele despre trupele care ne plac deja, iar la festivaluri preferăm o bere recitalului vreunui „no-name”. Evident, ca în toate domeniile, există şi extrema cealaltă. Şi nu odată am râs cu lacrimi de ambiţia unora de a nu asculta decât trupe cu cel mult 200 de fani şi eventual o interpretare şi o producţie din care să nu se înţeleagă nimic.

În fond, din această tendinţă, deloc limitată la rock, se hrăneşte şi o bună parte din arta contemporană. Aşa se face că o femeie tăvălită în ciocolată, şampon şi fecale, se întinde apoi pe o pânză şi din urmele lăsate alcătuieşte un „tablou” care beneficiază de spaţiu generos într-un muzeu din vreo metropolă. (Exemplul ales nu este fictiv, „opera de artă” poate fi admirată la Barcelona şi nu puţini „exegeţi” scriu articole profunde despre semnificaţiile ei şi mai profunde.)

De fapt, a fi sau a nu fi comercial, a fi sau a nu fi cunoscut sunt lucruri care nu au nicio relevanţă pentru valoarea unei manifestări artistice. Mozart a fost comercial, Beatles la fel. De Paul Constantinescu nu mai ştiu astăzi în România decât muzicienii profesionişti, iar versurile Zoricăi (Teodosia) Laţcu sunt mult mai puţin citite decât mizeriile cvasi-analfabete ale unei soliste pop. Toţi cei numiţi mai sus – păstrând proporţiile şi în funcţie de context – au fost artişti fantastici. Şi din perspectivă strict artistică, gradul de notorietate nu le-a dat şi nu le-a luat nimic.

Revenind la cotidian şi la nivelul relativ al aşteptărilor noastre muzicale, festivalurile toamnei ne-ar putea oferi surprize. Anul acesta, dincolo de Sodom şi Haggard, Maximum Rock Fest vine cu nume mai puţin cunoscute. Nu fac niciun fel de reclamă. Vă mărturisesc că nu ştiu dacă e ceva de capul lor sau nu.

Dar festivalul acesta, la fel ca şi altele de gen, a oferit de-a lungul timpului câte o surpriză cât se poate de plăcută. E suficient să-mi amintesc de Hteththemeth, care înainte de a cânta la Rockstadt şi Maximum Rock, devenit de acum o tradiție a lunii octombrie”., în acelaşi an, erau pentru mine o necunoscută, iar astăzi se numără printre preferaţii mei autohtoni.

Cred că este rolul unui festival să scoată la iveală şi câte ceva din „subsolul” unei scene adesea îmbâcsite. Niciodată nu este un pariu dinainte câştigat şi adesea te trezeşti spunându-ţi că unii mai bine s-ar apuca de altceva. Însă când din noroiul mediocrităţii se iveşte un mic diamant, tot efortul capătă sens. Indiferent că va străluci cât să-l vadă o lume întreagă sau că va rămâne un exponat doar pentru câţiva cunoscători discreţi şi iubitori de frumos.  (Paul „Slayer” Grigoriu)

Cum cumpărați revista?

Pentru a intra în posesia revistei, puteți face comanda pe adresa revista@maximumrock.ro (unde să specificați numele, prenumele, adresa de livrare, orașul și nr. de telefon) sau o puteți ridica direct de la sediul Promusic Events (str. Traian Demetrescu, nr. 9, București, zona Timpuri Noi).

Prețul revistei este de 12,99 lei, iar în cazul comenzilor din alte localități în afara Bucureștiului, plata se va face prin ramburs de către cumpărător (+ taxele de transport). Tot la fel puteți comanda și primul număr al revistei, care este încă disponibil.

De asemenea, acestea vor putea fi găsite și la evenimentele Maximum Rock Romania & Promusic Events sau alte concerte rock / metal viitoare.

Sursa: Comunicat Promusic Events / Maximum Rock Festival

 

Actualitate

HANS ZIMMER’S MUSIC LIVE IN BUCHAREST

Sambata dupa pranz, undeva pe la orele 16.30, am avut sansa sa particip la unul dintre cele 4 concerte...

Tenorul ŞTEFAN von KORCH cântă din nou CARMINA BURANA în România, la Palatul Culturii din Bistriţa-Năsăud pe 17 noiembrie

Melomanii din Bistriţa au ocazia să îl asculte pe tenorul Ştefan von Korch, recunoscut pentru interpretarea din Carmina Burana în...

“Ups…mi-a intrat AMANTA-n casă,” care va fi gazduita pe 18 noiembrie la Teatrul national – Sala Pictura.

Spectacolul “Ups…mi-a intrat AMANTA-n casă” – o savuroasă comedie cu mare succes la public, va avea pe 18 noiembrie...

JAZZ SYNDICATE FESTIVAL îl aduce pe AVISHAI COHEN la Palatul Bragadiru – Sala Teatrului Godot pe 15 noiembrie

Pentru pasionati de jazz, showul sfârşitului de an va avea loc la Palatul Bragadiru: AVISHAI COHEN, una dintre cele...

Concert MEŞTERII ROCK pe 14 noiembrie la The Pub Universităţii

Pe 14 noiembrie 2024 în ambianţa elegantului club de la Universitate vor avea loc două eveniment ce au în...

REGULI DE ACCEST ŞI CONDUITĂ “HANS ZIMMER’S MUSIC LIVE IN BUCHAREST”. OASPETE SPECIAL ESTE VIOLONISTA RUSANDA PANFILI

Artista scenograf şi regizor de film, Mariana Pachis, va modela in nisip cadre impresinante din celebrele pelicule! Producțiile Sand...

Ce mai este nou?Citeste
www.roevents.ro

Recomandările redacțieiStiri
www.roevents.ro